Profesjonalna strona,dzięki której zbudujesz odnoszący sukcesy biznes

Obecność przedsiębiorstwa w internecie odgrywa coraz większą rolę, a strona www to pierwsze miejsce, w którym klient poznaje firmę i decyduje, czy skorzysta z jej usług. Dlatego tak ważne jest, by strona była zbudowana w taki sposób, by użytkownicy nabrali zaufania do firmy i zdecydowali się wybrać właśnie nią.

Wykonaj 5 prostych kroków, które pomogą Ci osiągnąć ten efekt.

KROK 1: Skuteczna strona www

10-12 sekund - tyle przeciętnie trwa ocena Twojej strony internetowej przez odwiedzającą ją osobę. To bardzo niewiele czasu, by zrobić dobre pierwsze wrażenie, a każdy przedsiębiorca powinien zadbać o to, by właśnie takie było. Jak tego dokonać? Rozwiązaniem będzie witryna przyjazna użytkownikom, a co to dokładnie oznacza, dowiesz się z dalszej części artykułu. Niezwykle istotna jest wizualna warstwa strony internetowej. Design witryny powinien być estetyczny, ale również dopasowany do branży, oferty, charakteru i grupy docelowej firmy, by profesjonalnie zaprezentować przedsiębiorstwo. Strona musi dobrze wyglądać na różnych urządzeniach (komputerach, laptopach, tabletach i smartfonach), najlepiej żeby była responsywna - a więc żeby automatycznie dopasowywała się do ich rozdzielczości. To bardzo ważne, ponieważ obecnie ponad połowa ruchu na stronach to ruch z urządzeń mobilnych. Jeśli więc Twoja strona firmowa będzie źle się prezentować wyświetlana na telefonach komórkowych - od razu stracisz ponad połowę potencjalnych klientów. Zwróć uwagę na to, żeby wszystkie ważne informacje były łatwo dostępne i dobrze widoczne. Zadbaj o czytelny podział treści na podstrony i na sekcje oraz o nawigację, która umożliwi łatwe przełączanie się między zakładkami.

Wykonanie strony powinna poprzedzać analiza grupy docelowej, branży oraz konkurencji.

W BOWWE przed przystąpieniem do pracy wykonujemy taką analizę i na jej podstawie przygotowujemy projekt strony, zdjęcia lub grafiki oraz teksty. Struktura podstron witryny jest bardzo przemyślana i zbudowana tak, żeby umożliwiała efektywne pozyskiwanie klientów.

W BOWWE wiemy, że skuteczna strona firmowa to taka witryna, nad którą masz kontrolę i możesz bardzo szybko i łatwo aktualizować jej treść - np. dodać nowy projekt do portfolio, newsa czy opublikować wpis na blogu. Dlatego kreator stron internetowych pozwala na błyskawiczną edycję witryny - wystarczy, że poświęcisz 15 minut tygodniowo, by realizowała Twoje cele biznesowe.

KROK 2: Generowanie ruchu na stronie

Zależy Ci na tym, żeby na Twoją stronę internetową trafiały osoby poszukujące usług takich jak Twoje, dlatego musi się znajdować na dobrych pozycjach w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z Twoją ofertą (wyrażenia, których wyszukują użytkownicy).

Żeby tak było, kod źródłowy Twojej strony firmowej powinien być poprawny i możliwie jak najprostszy, by roboty Google nie miały problemów z jego interpretacją. Witryna powinna szybko się wczytywać (to również ma wpływ na wyniki pozycjonowania), a także powinna dawać możliwość uzupełnienia ważnych dla SEO elementów, m.in.

meta title, meta description, nagłówków H1, H2 i H3 czy atrybutów ALT i title obrazków.

Istotna jest także wspomniana już w kroku 1. możliwość szybkiej i łatwej aktualizacji strony, ponieważ regularnie aktualizowane witryny są znacznie lepiej oceniane przez Google i wyświetlają się na wyższych pozycjach niż te, których treść pozostaje bez zmian.

W BOWWE edycja strony jest naprawdę prosta, więc możesz dodawać newsy i prowadzić bloga, co pomoże Ci w pozyskiwaniu wartościowego, wysoko konwertującego ruchu na Twojej firmowej stronie www. Dodatkowo, dzięki korzystaniu z Honaro możesz publikować tę samą treść w wielu miejscach - na profilu w tym portalu, na Twojej stronie www i w mediach społecznościowych.

KROK 3: Zdobądź zaufanie i zachęć do zakupu

Skoro masz już profesjonalną stronę internetową i odpowiedni “ruch” na stronie, to teraz użytkownicy ją odwiedzający muszą widzieć, że wybierając Ciebie otrzymają to, czego oczekują i się nie zawiodą! Przemawiaj do nich językiem korzyści i sprawdź teksty na swojej stronie www pod kątem ich dopasowania do Twojej grupy docelowej. Nie bój się używać tzw. Call-To-Actions, czyli bezpośrednich zwrotów zachęcających do wykonania akcji - np. realizacji zakupu (“Kup teraz”) lub umówienia wizyty (“Zarezerwuj termin”).

Nie zapomnij o dostarczaniu użytkownikom wartościowych dla nich treści - pozwoli Ci to zbudować opinię eksperta i osoby, której warto zaufać. Bardzo skuteczną metodą zachęcenia do dokonania zakupu i zbudowania zaufania jest umożliwienie klientom wystawiania opinii o Twojej firmie i publikowanie takich rekomendacji na firmowej stronie www, i o ile to możliwe - również w innych miejscach. Jak pokazują badania, aż 70% osób decyduje się na skorzystanie z usług danej firmy na podstawie opinii znalezionych w internecie.

Możesz skorzystać z Honaro - miejsca, które pozwala na gromadzenie opinii prawdziwych klientów oraz na umieszczenie widgetu z zawsze aktualnymi rekomendacjami na Twojej stronie internetowej. Wybierając to rozwiązanie będziesz mieć pewność, że opinie pochodzą od prawdziwych klientów, a nie są pisane na zamówienie - np. przez Twoją konkurencję, która chciałaby Cię zdyskredytować. Dzięki temu zyskasz także wiele w oczach Google i poprawisz pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Innym rozwiązaniem znacznie zwiększającym szansę na dokonanie przez klienta transakcji są kupony rabatowe, które możesz zamieścić na portalach oferujących zniżki - dzięki temu więcej użytkowników dowie się o Twojej firmie, a część z nich zdecyduje się skorzystać z Twoich usług. Aplikacja Honaro Kupony pozwoli Ci na proste dodawanie voucherów na Twojej stronie www oraz na określenie warunków, jakie trzeba spełnić, by użyć kuponów. Nawet niewielki rabat i informacje o promocji ograniczonej czasowo potrafią zmotywować do zakupu.

KROK 4: Kupowanie ma być proste

Jeśli już zachęciłeś użytkowników do odwiedzenia Twojej strony i zdobyłeś ich zaufanie, teraz czas by przekuć to w realne zyski. A żeby pozyskać klientów, musisz uczynić swoją stronę maksymalnie użyteczną, tak by użytkownik szybko wykonał akcję, na której Ci zależy - np. złożył zapytanie ofertowe lub zarezerwował wizytę. Zmotywuj klientów do podjęcia działania używając tzw. Call-To-Actions.

Możesz także zastosować pop-up zachęcający do zostawienia przez klienta numeru telefonu czy podania adresu e-mail. Będziesz się wtedy mógł skontaktować z potencjalnym klientem i zachęcić go, by skorzystał z Twojej oferty.  Dopilnuj, by wszystkie najważniejsze informacje były dostępne w zasięgu jednego kliknięcia. Dane kontaktowe powinny być bardzo dobrze widoczne na podstronie Kontakt, ale warto także umieścić numer telefonu czy adres e-mail nad menu oraz w stopce strony. W ten sposób pokażesz, że jesteś dostępny dla klienta i chętnie odpowiesz na jego pytania. Niezwykle ważne jest też, żeby dane adresowe były poprawne, a mapa precyzyjnie wskazywała, gdzie znajduje się firma. Uprość klientom skorzystanie z Twojej oferty - podaj, jak mogą do Ciebie dojechać, a jeśli oferujesz parking - koniecznie o tym wspomnij.

Wreszcie - stosuj system rezerwacji online, który pozwoli klientom szybko i wygodnie zapisać się na skorzystanie z Twoich usług w dogodnym dla nich i dla Ciebie terminie, bez niepotrzebnego zdzwaniania się. Taki system przyniesie nie tylko korzyść w postaci oszczędności czasu, ale pozwoli Ci uniknąć utraty klienta, który nie będzie szukał alternatywnego wykonawcy “na wypadek” gdyby z nie mógł Tobą dograć terminu.

Pozwoli Ci też na sprawne zarządzanie kalendarzem wizyt bez przerywania wykonywania bieżących zadań. Warto umieścić przycisk odsyłający do formularza rezerwacji wizyty w dobrze widocznym miejscu - np. na banerze lub nad menu oraz stworzyć osobną podstronę, na której będziesię znajdował taki formularz lub aplikacja. Wszystkie te rozwiązania są dostępne w BOWWE.

KROK 5: Najlepszy klient to ten, który powraca i poleca

Chcesz, by klienci korzystali z Twoich usług wielokrotnie. Daj im ku temu powody. Bardzo dobrze wykonana usługa nie zawsze wystarczy. Żeby zbudować z klientem więź potrzeba czasu i regularnego kontaktu. Jeśli dołączysz do społeczności Honaro, gdy dana osoba skorzysta z Twojego kuponu, znajdzie się w bazie Twoich klientów. System automatycznie wyśle do niej prośbę o wystawienie Ci opinii na Honaro.

Klient pozostanie w bazie i będziesz mógł się z nim komunikować, informując go o promocjach, wydarzeniach i nowościach w Twojej ofercie oraz wysyłając mu ciekawe i przydatne informacje. Taki klient poczuje, że się o niego troszczysz. Nie tylko wielokrotnie do Ciebie wróci, ale też będzie Cię chętnie polecał znajomym. Dzięki Honaro zbudujesz wokół swojej firmy zaangażowaną społeczność, która będzie lojalna i zapewni Twojej firmie stałe przychody. Żeby zwiększyć skuteczność rekomendacji, poproś swoich zadowolonych klientów o wystawienie Ci opinii. Z pewnością część z nich spełni Twoją prośbę.

Gdzie stworzyć skuteczną stronę firmową?

W kreatorze stron BOWWE zrobisz to z szablonu, z gotowych sekcji lub zaczynając od zera. Taką stronę będziesz mógł bardzo łatwo samodzielnie aktualizować i dostosowywać do zmieniających się potrzeb Twojego biznesu. Dzięki integracji z platformą Honaro to narzędzie pozwoli Ci odnieść sukces w internecie, a ten przekłada się na realne zyski. 

Nie masz czasu lub potrzebujesz pomocy? Zespół BOWWE wykona dla Ciebie skuteczną stronę dopasowaną do Twojej firmy oraz specyfiki branży, w której działasz.

Skontaktuj się ze mną, a chętnie odpowiem na wszelkie Twoje pytania oraz doradzę, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego biznesu!